Farväl till sommaren!

Söndag 31/8 sista augusti
Jag säger farväl till sommaren, som går i ide enligt almanackan. Du har varit ett både upp och ner i vädret, kallt i midsomras och sen pang på, så gav du oss ett hett, nästan medelhavs väder.
Många minns denna sommar som helt underbar och andra att det blev för mycket. Jag minns denna sommar i dessa bilder och säger, vi ses väl nästa år igen!
Underbara ljuvliga fina sommar, adjöss!

Härlig försommar.

Smultron på strå!

Kompis åt Goldie.
Utflykt till Nora!

Välkomnar imorgon den ljuva september. Ha det så skönt till dess.
Hej från R-M.

Marknaden i Nora!

Sista lördagen i augusti är det marknad i Nora. Vi brukar besöka den och så även i år. Fick åka med Susanne och Mikael som också följde med. Kom dit vid 11,45 och startade med att fika ihop med släkten från Karlskoga och vi lyckades få ett bord för sex, den sjunde som var med var bortsprungen (kom när vi var klara)  Det var full kommers på kondiset förståeligt.
Noramarknaden var som vanligt, mycket mycket folk, och massor av knallar.
Kallt när vi kom men det blev soligt och varmare. Till 15,00 åkte vi till syrran och där gratulerade vi Annelie som fyllde år idag.
Vi bjöds på kaffe m bröd och tårta, gott. Kul att träffas och ses. Åter en fin och trevlig dag.
Nu hemma och tar det lugnt. Ha en bra kväll. R-M.

Vy från Nora.
Henry leker med såpbubblor.

Stockholms-resa!

Igår så tog jag tåget till Stockholm. Jag lunchade med Tommy vid World Trade Center. Sen åkte vi buss till hans arbete och jag hängde med och fick se, där han tillbringar sin tid,  heja på hans chef och arbetskamrat, mycket kul att veta hur det ser ut där han jobbar.
Promenerade sen till Gamla stan men där kände jag mej ensam svensk för det var tusen och åter tusen turister.
Tog en paus på drottninggatan med en cappucino och tittade på folkvimlet, härligt skönt i solen. Vädret var alla tiders bra, precis lagom. Jag köpte en blus i blått som jag gilla.
Tommy slöt upp efter jobbet och vi tog spårvagnen till Mariatorget och tog kaffe och toscabit där.
Var bra trött när jag satt på tåget hemåt men himla nöjd att ha kommit till Stockholm, träffat Tommy, och strosat
och kikat i lite affärer. En toppen dag igår torsdag. R-M.

Idag fredag, tar jag det lite slappigt med tanke på att jag var igång mycket igår. Jätteskönt att bara vara som jag
unnar mej idag. Solen kanske tittar fram så att jag kan sola lite i eftermiddag, hoppas det. Ni får ha
en skön fredagsmys! Önskar er en trevlig helg! R-M.