Stockholms-resa!

 
 
Igår så tog jag tåget till Stockholm. Jag lunchade med Tommy vid World Trade Center. Sen åkte vi buss till hans arbete och jag hängde med och fick se, där han tillbringar sin tid,  heja på hans chef och arbetskamrat, mycket kul att veta hur det ser ut där han jobbar.
Promenerade sen till Gamla stan men där kände jag mej ensam svensk för det var tusen och åter tusen turister.
Tog en paus på drottninggatan med en cappucino och tittade på folkvimlet, härligt skönt i solen. Vädret var alla tiders bra, precis lagom. Jag köpte en blus i blått som jag gilla.
Tommy slöt upp efter jobbet och vi tog spårvagnen till Mariatorget och tog kaffe och toscabit där.
Var bra trött när jag satt på tåget hemåt men himla nöjd att ha kommit till Stockholm, träffat Tommy, och strosat
och kikat i lite affärer. En toppen dag igår torsdag. R-M.
 
 
Idag fredag, tar jag det lite slappigt med tanke på att jag var igång mycket igår. Jätteskönt att bara vara som jag
unnar mej idag. Solen kanske tittar fram så att jag kan sola lite i eftermiddag, hoppas det. Ni får ha 
en skön fredagsmys! Önskar er en trevlig helg! R-M.