Örebro stadspark!

 
En blomstergata.
 
 
En annan blomstergata.
 
 
Pioner i massor.
 
Vacker gul ros.
 
 
 
Lunch, oxkind m pure.
 
 
Vallmo i rött.
 
Hantverkarboden.
 
Då var det sista juni idag, sorgset jag konstaterar,
men inte gräva ner sej i det, utan jag tar vara på dagen.
Vi tog en tur till våran oas i Wadköping och gick i stadsparken,  och såg många vackra blomster, pioner och många fina rosor m,m. Det blir bättre om några veckor då blomstergatorna har kommit igång, får komma åter då.
Vi lunchade på nya Örebro Cafe` tog oxkind med pure mycket gott. Under tiden kom en riktig regnskur, så efter kaffet kunde vi gå ut och regnet hade gett sej. En underbar promenad i vackra naturen i Wadköping.
Tittade in i Hantverkarboden där konstnärer hade tavlor att kolla på. Tänk att jag stod där i många år och som hade varit en dröm för mej, och den blev verklighet. Tänka sej!
Kollade också Smultrongården, visst mysigt men det är bättre i Ervalla.
Jag  har rensat en stund, känns att värmen är på väg, då får jag sätta mej under äppleträdet och njuta.
Ha det gott den sista dagen i juni. Säger farväl till den bästa månaden som jag tycker mest om.
Hej R-M.