Blåmåndag!

Påskkäring gör mej sällskap. 
 
 
Älskar min bricka som jag nu har lite påskpynt på.
 
Hej Idag är det blåmåndag och påskveckan inleds. Jag har påskkäring hos mej när jag skriver.
 Igår var ingen rolig dag det regnade och var trist och grått, men inte att förringa regnet det behövs för våren. Sen hade jag strul med datorn, befarar att den börjar bli gaggig och kanske måste bytas ut. Nu har jag kommit ut på linjen men det strula  igen nyss. Jag vill att det ska funka annars blir jag frustrerad. Bäst att skriva färdigt för idag.
Vi har varit till City-Gross en sväng och handlat, lämnat av till Myrorna lite grejer. Jag har brynt köttbitar och som nu står och långkokar ska bli som kalops, man sa förr i tiden.
Sen ska jag ta fram mer påskpynt, det som är kvar, när jag är färdig med detta.
Väntar på morgondagen då det ev blir sol, den behövs sannerligen så att vi muntras upp.
Ha en bra blåmåndag!
Hej från R-M.