Namnsdag!

 
 Grattis Lennart, på namnsdagen.
 
 
 
 
Petit  choux.
Måndag 28/9 och det är Lennart som har namnsdag.
Vi  flaggar  för Rolf,  och han fick vackra rosor av Tommy, och en vacker bukett av Susanne Micke och Malin. Solen sken i morse och himlen var blå, jag hade inte varit uppe och sett den vackra månen som var röd,
tyvärr det hade varit kul. Såg den på bilder. Mycket speciellt.
Jag behövde inte göra lunchen idag utan fick sätta mej till bords, det var Tommy som lagade till potatispure, älgskavsgryta morötter och lingonsylt. Smakade gott.
Sen satt vi en stund med släktforskningen och vi följer nu ett spår, på mina farföräldrars släkt, bakåt i tiden,  och det är så kul. Nu kommer vi in i kyrkoböckerna, och det  leder oss framåt, dvs bakåt i tiden, haha.
Tommy åkte en sväng och tränade och då fixade jag och förberedde till kvällen
då Susanne Micke och Malin kom och vi hade som lite kvälls afternoon tea. Tommy bakade scones och jag hade gjort en petit choux fylld med jordgubbar och grädde, som vi tog till kaffet.
En mysig stund med familjen, när vi ses alla. Susanne hade med macroner från Nice och en docka från Monaco, den får ni se imorgon. Nu är det sent och dags att snart sova så god natt. R-M.