Det grönskar.

 
 
 Collage på gullvivor som är fina nu.
Rabarbern sticker upp.
Röda vinbärsbusken grönskar.
 
Det växer i full fart.
 
Pärlhyacinterna är inte så många
 
 

Från Norasjön.
 
 
Onsdag 27/4.
Jag har med hjälp av Rolf städat av en del inför helgen. Det närmar sej sista april, första maj. En helg som jag tycker är lite härlig att åka och se på någon brasa, om det inte är svinkallt och vinterväder. Första maj är, och kan vara en härlig dag att känna, nu är vintern åt fanders och vi går in i ljuvliga sommaren, men det varierar år från år nästan aldrig lika. Jag minns när vår Kung fyllde 60 år alltså 10 år sen, då var jag uppe hos Tommy för vi skulle se någon teater och då kika vi på alla blommor dagen efter som var utsatta vid slottet. Färgerna var i gult och blått minns jag. Första maj fick jag se ett första majtåg i Stockholm med fart och ös. Nu blir han 70 år ja,ja  och då blir det väl baluns på slottet kan jag tro.
Och så varnar dem för snö inatt och morgonen och * 2 gr härligt härligt nej nej nu är jag ironisk.
ha det bra hej från R-M.
 
 
Titta jag hittade ett foto från 2006 när Kungen fyllde 60 år, och jag var uppe i Stockholm.
Här var det gula penseer.