Örebro idag.

 
 
 Trötta fötter.
Vill ut i luften.
Skönt.
 
 
En vit fjäril.
 
 
Lite kvar på riddarsporren.
 
 
Gult o lila.
 
 
Gula rudbeckian snart att slå ut.
 
En humla på solhatten.
Vi fick en ros av Tommy sist han var hemma och den satte jag ut och nu blommar den.
 
Visst ä den fin.
 
Fredag och Olof har namnsdag.
Grattis till Lennart som fyller idag, vi har varit hos honom alla år, det har alltid varit en varm och fin dag, men i år hoppar vi över och kommer längre fram. Eftersom syrran är nyss hemkommen från Lindesberg lasarett och ska komma igång och bli frisk. 
Jag tog en skogstur och mötte en tant som bjöd på blåbärsris fulla av blåbär, hon hade plockat ca 2 liter jättefina bär. Kom hem och var så trött i fötterna så skönt få gå ur gympadojorna, haha.
Trädgårdens runda gav att snart slår gula rudbeckian ut, lite kvar av riddarsporren och så blommar rosen vi fick av Tommy när han var hemma sist och som jag satte ut. Jagade en vit fjäril som jag till slut nitade, och en humla på solhatten.
Sen gott folk fick jag energi att fortsätta förråd städningen så nu är det nästan bara att dammsuga och knäskura golvet kvar,, nej nej  nu luras jag det tänker jag inte göra. Vad  härligt det känns att det är snyggt där ett tag, så länge det nu varar, haha. Jo vi frostade av frysboxen som vi har där ( ja mest Rolf ) och det var behövligt, så nu trivs vårt frysta lager som en prins.
Ha det gott i sommarens sköna kväll. R-M.