Måndag sista i maj.

 
 Karlslund.
 
 
 
Blåbärsrisgrönt.
 
Daldockor eller smörbollar
 
Tovsippor.
 
 
Syrenen är snart i full blom.
 
 
 
Akleja.
 
Näva
 
Gräslök som blommar.
 
 
Bägarranka.
 
Måndag 30/5.
Jag trodde vi var färdiga med maj idag men det var en dag till. En fin och solig dag framåt eftermiddagen. Jag tog en promenad på förmiddagen då det var skönt att gå, jag gillar inte om det blir för varmt. Nu är det fortfarande blåbärsrisgrönt, en aning ljus grön färg i naturen och så fint. Jag har planterat en Bägarranka som jag fick av Susanne igår, som får vara på verandan. En runda i trädgården så är, daldockorna på g, aklejorna, en näva, och gräslöken är i blom, syrenen har slagit ut mer och så några tovsippor. Jag har solat också en stund och solen var het, bäst att inte ta för långa stunder. Hoppas vi får ha lite sommar nu.
Ha det bra hej från R-M.