Julbord på Båsenberga.

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Söndag 3/12.
 
Söndag och första advent jag tänder första ljuset och känner förundran och väntan
inför julen. Jag fixar till tanten och så gör Rolf också. Vi åker med Susanne och Micke till
Båsenberga  för att äta av deras julbord.  Det är ett par år sedan vi var där.
Det är all julbordets läckerheter som vi kan smaka på. Allt är jättegott.
I år tar Susanne och jag en nubbe till sillen. ( annars brukar det vara Micke och jag)
Tar kaffet och all godis ute i ett annat rum.
Till ordningen hör att vi alltid är sist därifrån och det slog in även år haha. Bäst att hålla på traditionen.
Micke saknade Malin att spela biljard med. ( Hon var med sist )
Nu är jag mätt för ett par dagar men lite mat behövs nog ändå imorgon.
Ha en fin adventskväll. Kram R-M.