Skog i snö.

 
 
 
 
 
 
 
 
Tisdag 12/12.
Vi hade fått lite snö i natt men bara några centimeter. Det var vitt på backen i alla fall.
Allt blir så mycket finare med snö i naturen. Jag gick en promenad i skogen och nu så var den
vit av snön men jag vill nog ha lite till men inte än. Det blåste nordan på väg till skogen men väl där så var det skönt och mera lä. Nu doftar det så gott Rolf har bakat en saffranskaka med mandelmassa och äpplen i.
Den får vi smaka av senare när den kallnat.
I kväll får vi se vem som blir årets hemmabagare.
Vet ni igår var det känsligt värre på tv när Hjältarna hyllades.
Jag grät lite om varannat. Mycket när gruppen Dakka fick pris.
Och Anita från Örebro vilken tjej som har varit så engagerad i att samla in pengar till barn
som fått cancer eftersom hennes dotter Annika avled i cancer.
 Jag var på USÖ i hop  med en kompis när vi gick utbildning till barnskötare, samtidigt när dottern Annika låg inne där och jag minns att vi tyckte det var så sorgligt hennes öde. Vi prya på lekterapin en vecka
och där hade jag gärna jobbat.
Fin kväll till er hej R-M.