Äpplekaka.

 
 
 
 
 
 
 
 
Fredag 24/8.
Hej.
En första äpplekaka för i år från egna äpplen och det var så himmelskt gott.
Jag tog lite glass till den brukar ha vaniljsås men kul att ta något
annat, det blev 10 poäng. Sen att kakorna också blev jättebra är ju bara plus
som jag bakade. Idag har jag bakat en havregrynsgröt i ugnen med blåbär i.
                         Det är gott och det kan jag äta (däremot kokt havregrynsgröt går inte bra.) 
                        Jag gör den glutenfri, ägg mjölk rena havregryn salt och agavesirup
vispar jag och har i en smord form och lägger i 1 1/2 dl blåbär
bakas i ugnen i ca 30 min. Jag delar den i fyra och fryser så har jag några
gånger. Jättegott och nyttigt.
Foton på godiset och mina fina anemone rose.
Då är det fredag och en helg väntar bakom hörnet får se vad som finns där.
Hoppas ni får en bra och trevlig helg.
Ha de R-M.