Rosor för livet.

 
 
 
 
 
 
 
Torsdag 16/8.
 
Jag ska idag skriva om hur livet kan ta sina vägar och hur det även kan bli
till glädje i slutändan. Vi går tillbaka ca tre månader då jag bjöds på en resa till London
och min dotter dotterdotter och jag for dit. En underbar trevlig tripp.
 
Susanne frågar en morgon, mamma vad har du där, en ful fläck under
vänstra bröstet. Vet ej svarar jag men lovar att ringa vården för att visa den väl hemma.
 
Sen är mitt liv helt annorlunda.
 Jag har sån tur att få komma och visa den och den fotas
 och skickas till USÖ
Får svar på några dagar och ska till  Hud. Kommer dit och väl där tycker
läkaren att den tar vi bort direkt så det görs. Får vänta i två veckor på svar.
 
Kommer tillbaka(är nu van att veta vart jag ska,) jag har tagit allt med ro
men när jag får höra att det är Malignt Melanom
då är det inte jag som hör det. Tur att Rolf var med mej hela tiden.
Får veta att dom ska ta bort ännu mera för att se om det räcker.
Får en tid för operation och den gjorde jag för några veckor sen
och så ytterligare en väntan på ett svar Var tillbaka förra vecken för att visa
såren och få nytt tejp på och det var bara bra.
 
OCH så bara i måndags kväll ringer
den underbare läkaren som opererade och berättar att det finns inget kvar
ett helt otroligt svar som jag känner ödmjukhet för och en stor lättnad för oss alla
det har klart varit en sorts väntan  för alla i min familj.
 tack alla ni som stöttat mej hela den här tiden.
 
Känner mej så förnöjd idag
och vill så gärna skicka med
en underbar sång som jag nu lyssnat på ett otal gånger
Jag vill tacka livet... med Arja Saijonmaa.
Kram R-M