Två ljus tänt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Söndag 9/12.
 
Då tände jag andra ljuset i adventsljusstaken. En grå och regntung morgon
med Stockholmsresan i fötterna. Känns att jag gick en del igår.
Till igår....
 
Efter vi sett färdigt på alla vackra pepparkakshus så tog vi bussen till Gamla Stan
och såg stora granen i mörker. Vidare till Kungsträdgården och Berzelii park
för att se ståtliga älgar i ljus. Det var jättevackert
bara att det var fler än jag som också ville fota. Blev lite kallt om fingrarana.
 
Tog sen spårvagnen till Åhlens som den nu går till och Vetekatten för välförkänt
kaffe. Macka och godisbit fick det bli. Skönt att pusta och mysa där bland hundra andra
Tommy följde mej till tåget och kl 21.02 var jag åter hemma och Rolf
hämtade Vilken dag granar pepparkakshus älgar i massor bl a.
Känns bra.
 
 
Jag har tagit det lugnt idag bara myst och vilat  löst lite korsord
lagat mat och inte mycket mer. Ingen promenad idag jag var ju ute
nästan hela dagen igår så det fick räcka för idag också.
Fin mys adventskväll. R-M.