Åter dagsregn.

 
 
 
 
Tisdag 14/8.
 
Åter en hel dag med regn men det går an vi hade så torrt innan
det började att regna, vem vet nu kanske vi får regn
alla dagar. Nej så tokigt ska det inte bli. Vet ni vi
grillade ju igår och satt ute och åt gott flintastek, potatis sallad och en svampsås.
Oh vad gott det var, super.
Idag blev det en bakdag efter sen handlingen av varor var över.
Bakade en frölimpa, två rulltårtor och så hitta jag på en kaka men hur mycket jag än
smorde formen ( nyköpta i lördags i Norberg) så lossna inte kakan.
Tog resten av mördegen i annan form men har inte provat än om det lossnar. Gjorde det
nu och dom lossade alla utom en, så nu får jag vidareutveckla min
skapelse. Kul. Nu tittar jag på sista Allsång på Skansen,
snart lider sommaren mot sitt slut.
Ha det gott fast det regnar, som verkligen behövs.
R-M