Mot midsommar.

 
 
 
 
 
 
 
 
Onsdag 20/6.
Om två dagar midsommar.
 
Hej alla därute.
Gick i skogen och den var pyntad inför midsommar.
Jag mötte det fina med ett stort leende. Jordgubbar och midsommar hör ihop
liksom blommor och gemenskap med vänner.
Hoppas vi alla får ta del av det.
 
En dikt som säger allt vad jag vill och känner.
Skriven av Shebba Kpegouni. Virginska gymnasiet.
 
Tack för att jag lever!
 
Vi njuter av livet.
Vi njuter av fantastiska fördelar i vårt liv.
Vi klagar alltid på dåliga stunder!
Men vi glömmer att tacka för roliga stunder.,
allting som händer, händer  på grund av att vi lever.
Därför har jag valt att tacka mitt underbara liv
idag.
 
Jag vill tacka för livet jag fick genom mina föräld-
rar. Tack för att jag får andas.
Jag mår oftare bra än dåligt. Några har önskat att
få bli friska eller få ett bättre liv, men har inte fått
chansen som jag fått. Tack för varje årstid jag får
vara med om.
 
Tack för att jag får skratta och gråta,
för då uppskattar jag glädjestunder.
Tack för att jag får älska och ta risken att bli
sårad. Tack för den starka personen som byggs upp
med erfarenheter inom mig så småningom.
 
Tack för att jag får se och höra all orättvisa
i världen. Då lär jag känna mig själv, att förstå och
acceptera andra som de är och att inte skada någon.
Tack för den jag är.
Att drömma är så viktigt för mig. Jag ser det som jag
har och inte har.
Jag får energi av att kämpa mer för det som jag vill
Så tack för att jag får drömma.
 
Tack för underbara människor jag får träffa.
Tack för varje sekund minut timme dag
Tack för att jag får njuta av livet.
Tack för att jag lever! 

Ta hand om er. Kram R-M.