Julbord!

 
 
 
Söndag och den sista november.
Första ljuset i advent och lika med julbord för oss Ramströmare.
Lite frostig morgon, men om det blir slaskigt eller blaskigt på julafton återstår att se.
Jag hann att vakna lite lagom, och lösa söndagskrysset, innan vi tog på oss outfiten för att åka med Susanne,Micke och Malin till Båsenberga där vi intog en hel del julmat.
Det ligger 8 mil söder Örebro.och vi har varit där ett antal gånger, för det är jättemysigt där, och ligger inramat i en vacker miljö vid en liten sjö. Fattades bara lite snö idag.
Det smakade jättegott och vi hade det så mysigt med prat och mat och en match mellan Micke och Malin i biljard, från kl 13,00-1615, då vi som sista pers gick därifrån, och det är så det brukar vara, the same procedure as last year,ha,ha.
Hemfärden blev en upplevelse, i att se på alla ljusslingor i träd granar osv, en iakttagelse, det var mer av den varan i år.
Nu är jag mätt som en plätt och lyssnar på dansmusik när jag skriver detta.
Det blir tv kl 21,00 och då ser jag sista Maria Langs, tragedi på en kyrkogård.
Hoppas ni haft en lika fin söndag som jag, ha det gott. R-M.
 
 
Välkomna till Båsenberga.
 
En liten del av julmaten.
Godisbordet
 
Öppna spisen.
 
 

Jag har tänt första ljuset.