Sista maj.

 
 
 Sista maj. Ett collage från Mallorca.
 
 
 
 
Blommornas månad.
Mer blommor.
 
 
 
Malin på väg till balen.
 
 
Havet Mallorca.
 
 
Havet vid Söller.
 
 
Norasjön.
 
 
Svartån.
 
 
Tisdag 31/5.
Sista dagen i maj och nu väntar underbara juni på oss alla och vill hälsa att sommaren är kommen.
Den kom ju förstås igår och idag har det varit varmt 27gr det är lite för mycket sommaren drar på för fulla muggar och det vore skönare med ca 22gr det räcker. Jag var till stan en tur lämna till Myrorna och fixa lite annat. En tur till färgaffären för att köpa färg till verandan som jag nu har gjort en målning på får se om jag hinner en sista omgång innan sovtime. Äntligen blir det av förra året hann vi inte med. Så den var allt annat än vacker, nu blir den fin fin.
Jag minns mitt maj i bilder som ni ser först så var vi till Mallorca och det var fint, sen är det dopet och att vara med när Malin gick på bal. Och många vackra blommor och vatten som jag minns, havet vid Mallorca, vid Söller, Norasjön och Svartån. jag älskar ju havet. Ska ta en paus och sätta mej under kaprifolen och bara vara och njuta. Ha det fint ni med alla läsare. Hej svejs från R-M.