Buda Pest

 
 
 
 
 
 
  

Lördag 18/7. (1992)

 

Tidig morgon vaknar 05,10 Maria är redan uppe

Jag duschar klär mej, äter frukost och Maria har gjort en matsäck åt mej

Taxin kommer och vi far 06,00

till stationen Maria följer mej till tåget Usch blir lite tårar går inte att undvika

när vi tar adjöss.

Resan tar 2 och 1 halv timme och är i Budapest kl 09,00

Jag tar en taxi till adressen jag fått  Innan jag går uppför i en pampig stor trappa

så träffar jag 2 tjejer från USA Vi pratar en är från New York och en från Minnessota.

och dom älskar Swerige, jättekul att prata engelska den blir bättre och bättre.

Får se mitt rum det är stort med två sängar och jag har ett eget kylskåp.

Allt är bra och okej så jag packar upp

sen går jag ut på stan för att växla till mej pengar, går och orienterar mej,

kommer direkt till centrum så jag bor bra.

Går där som jag gått förut med Rolf. Jag dricker en öl vid samma ställe som förra gången

Går hem vid 13,00 tiden. Dags för att vila.

Duschar klär mej går ut för att äta på en restaurang nära där jag bor,

kall soppa, varmrätt +sallad kostar100 kr.

Sätter mej och vilar på en bänk, Efter en stund kommer en tjej och sätter sej

Jag frågar om hon pratar engelska vilket hon gör. Hon är från

Helsingfors och reser ensam och heter Leila. Vi bestämmer att träffas i morgon kl 10,00

för att bada det ska bli kul.  Jag tar mej till Ibuz för att höra när rundturerna går.

Tar en kaffe och en liten chokladtårtbit på ett cafe. 

vilar mej vid ett stort torg. En äldre man frågar om det är ledigt bredvid och det är det.

Han börjar prata och vi har ett intressant samtal om resor och så kommer en kille från Belgien

och vi pratar alla tre ( Leila säger att jag pratar bra engelska ) och hon studerar språk

jag säger hej till dom och sen beger jag mej till mitt krypin. Sover vid 22,00 är så trött.

Godnatt.

En dag med farväl till Zeged och Maria

kommer till en storstad men finner

mej

 

Forts... följ..

R-M.