Regnig dag!

 Äppelblom!
 
Längtan till en badsjö!
 
Blommor en regnig dag gör mej glad!
 
Oj ett dagsregn men vi ska inte knota för ett sånt har vi inte haft på jättelänge. Det blir nog en vändning efter
det här blöta, låt oss hoppas. Sömmarn kommer, nästa vecka då vi är inne i juni.
Så idag har jag bakat en sorts kakor, jag tittar på hela sverige bakar och sist så gjorde Sven Melander en kaka som jag bara ville testa, och som Birgitta till och med ville ha beskrivningen på. Nu gjorde jag med glutenfritt mjöl och då får man lov att göra några omgångar till det blir bra men dom duger dom jag gjorde idag.
Smakar ljuvligt med syltad ingefära. Jag slängde ihop en liten tårta också när jag höll på.
Malin spelar i handbollscupen som går i Hallsberg i dag och imorgon vilken otur dom har, annars hade vi åkt dit för att se dom spela idag. Det är en otrolig grej Hallsberg ordnar för handbollslag, vi har varit där många gånger och hejat på våran Malin, men denna dag var det inget bra väder för oss att stå i.
Ha en skön lördagskväll även om det regnar. Kram R-M.