Blåsig tisdag.

 
Fingerborgsblommor i skogen.
 
 
Rosa vita.
 
 
Fin fjäril svårfångad att fota.
 
Blåklocka
 
Ett bi eller?
 
 
Praktlysing.
 
 
 
Rolfs ros idag.
 
 

Röda vinbär.
 
 
Dags att göra gele.
Tisdag 28/6.
Solig men blåsigt idag, regnet kom inatt. Jag gick till skogs och insöp skogsluften som var frisk och härlig.
Hitta en glänta med fingerborgsblommor och en så söt fjäril som var svår att få på bild, försökte i alla fall. Jag tvättade sen och det var bra torkväder. Rolf klippte gräset och så satte jag en pelargon som rotat sej. Fotorundan i trädgården, blev att stora blåklockorna blommar lika så praktlysing ( en gammal blomma den kommer från Rolfs syster som hade sommarstuga nere vid Uddevalla, ett underbart ställe som jag älskade att komma på besök till)
Så plötslig lyser röda vinbären röda då är det snart dags att koka gele.
Alltså nu går det bara för fort.
Rolfs ros  har slagit ut ännu mera till idag.
 Och höll på att glömma, Island vann ju igår och det tycker jag var alldeles fantastiskt bra, dom spelar så bra och är så gulliga, oh vad jag unnar dom att gå vidare. Hurra för dom som rör om lite i  EM.
Bra kväll önskar jag er. Hej då R-M.