Orkide!

 
Den sista jag köpte igår.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisdag 21/11
Hej.
Jag köpte en orkide  igår och gav bara 59 kronor för den. Vilken skjuts det blivit
med orkideer, nu är det lika lätt att ha dem som standard.
I början då var det dyrt med riktigt fina orkideer vi hade nån då och då.
Jag gillar dom för sina vackra blommor och så varar dom ju en tid. Just nu har jag rätt så många
en del blommar om och minst tre st är på gång att snart börja  blomma.
Jag minns när sonen bodde i Västerås och vi åkte till Åby en handelsträdgård utanför stan
 som inriktade sig på orkideer. Minns att jag gillade det stället.
 Vi var där ett antal gånger, en gång med Syrran och hennes man, då vi sen besökte sonen
i Västerås. Nu finns det i varje liten affär några orkideer.
Snart dags för amaryllis dock en annan blomma jag gillar.
Bra kväll till er. Hej från R-M.