En kall solig dag!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Måndag 15/4.
Hej, ny vecka och ett nytt blad att fylla.  
En härlig solig men kall frostig morgon med fågelkvitter. 
Körde en tvätt sen tog jag fönsterputsare hinken och gjorde mej själv glad genom att putsa två fönster på övervåningen och 
nu kan jag dra upp rullgardinen när jag stiger upp utan att bli gråtfärdig av så smutsiga fönster  
Lagade lunch köttbullar och eget potatis mos sallad och lingonsylt. 
Satt en stund i solen och det var skönt men jag var påpälsad, Gick sen en promenad i området. 
Jag lyssnade klart på tredje boken i en serie som handlar om flickan Betty från Hudiksvall som far till Stockholm för att jobba som hembiträde åt en Doktor o Dokterinna i Stockholm från år 1937  skriven av
Katarina Widholm som berättar spännande om tiden då Betty kommer till Stockholm. Väntar på fjärde boken som kommer ut i september med stor spänning. 
Har valt en ny bok  en deckare som är skriven av Anna Jansson ( Saknad dotter ) och miljön är från Örebro. ( Kristoffer Bsrk kriminalaren bor på Drakenbergsgatan i Tybble ) 🫢 där vi bodde för hundra år sedan. 
Spännande, ha det gott. R-M.🌼